Гімн імені Моргунова. Кому вигідна інформаційна диверсія у Вінниці та чого чекати ще

“Вибори починаються тоді, коли починається литися бруд на владу”, – сказав колись відомий пропагандист Едвард Бернейс. А у випадку Вінниці – тоді, коли бруд почали лити на місцевувладу.

By , in Спецпроект on . Tagged width:

“Вибори починаються тоді, коли починається литися бруд на владу”, – сказав колись відомий пропагандист Едвард Бернейс. А у випадку Вінниці – тоді, коли бруд почали лити на місцевувладу. Хто може замовляти кампанії та що чекає на нас іще?

Вінничани могли помітити, як активізувалася боротьба таких інформаційних загонів, що централізовано фінансуються заради дискредитації управлінців. 

Ці “інформаційні диверсанти” ладні роздерти на шматки місцевих управлінців. І якщо раніше розслідування журналістів були вивіреними та з елементами фаховості (інформація перевірялася, надавалося слово стороні, яку звинувачують) зараз – все більше схоже на інформаційні операції, мета яких накидати лайна на вентилятор. 

Так сталося із гімном, який невідомі присвятили меру Вінниці і видали його за творчість самої команди мера. Банально, ввівши вінничан в оману.  

Не минуло і дня, як Моргунову довелося відповідати на цю сатиру. Мовляв, пісні складають спеціально, щоб псувати імідж і кидати тінь на головного претендента в крісло мера Моргунова. А триває ця кампанія, за словами мера, вже протягом двох місяців і Моргунов запевняє, що замовників скоро назве.  

“Я знаю, хто це робить. І прийде час, коли я скажу, хто за цим стоїть”. 

З’явився провокативний гімн на сторінці у Фесбук під назвою “Діти Моргунова”. Весь контент для цієї сторінки пишеться таким чином, щоб створити ілюзію широкої підтримки вінничанами Вінницької міської ради. Повідомлення на цій сторінці формуються таким чином, щоб спеціально кристалізувати, вивести вперед вигадану абсурдність та звести її реальність до фейковості.  Створити вигляд відсутності підтримки мера в мережі і її неправдивість. Гра ведеться на емоційному полі. 

Друга сторінка, яка апелює вже до раціонального – це “Вінниця Корупційна”. Під виглядом незалежних журналістських матеріалів, вінничанам підсовується банальна пропаганда вперемішку з розумними словами, яка апелює до інстинктів. Причому, порушуючи найголовніший принцип журналістики – надання слова стороні, яку звинувачують. Тільки на рекламу за пару місяців існування цієї сторінки витрачено майже 10 тисяч доларів. Гроші у дискредитацію вкладаються чималі. 

Окрім цього, інформаційний простір заполонили видання-одноденки, типу, Соборна, 59, Бізнес Вінниці, які також слугують додатковим інфомраційним майданчиком для згаданих вище сторінок у Фейсбуку. 

ХТО Ж МОЖЕ СТОЯТИ ЗА ІНФОРМАЦІЙНИМИ ДИВЕРСІЯМИ ВІННИЦІ? 

На владу у Вінниці, звичайно, претендентів дуже багато. Бажаючих насолоти діючим управлінцям – з десяток явних. Але, тих, хто реально може впливати ще й грішми всього троє.  Саме ця трийця, має гроші на тривалу і відчутну інформаційну кампанію. Один з них  – Олігарх Косюк. За допомогою нардепа Мейдича (ВО Батьківщина), який роздавав курятину Косюка на виборах, вони придбали один із головних новинних сайтів Вінниці “Власно”. До слова, на якому хвилина в хвилину можуть з’являютися матеріали з Фейсбук “Вінниця Корупційна”. Чи свідчить це про те, що сторінка має спільних авторів із сайтом – питання, яке ще потребує вивчення. Поки що участь Мейдича та Косюка не така активна, як може бути. 

Також, підпадає під спонсорство інформаційних атак і екс-регіонал Володимир Продівус. Його інформаційна повістка публічної сторінки у Фейсбук загострюється все ближе до виборів. Якщо раніше він оперував словами більш загальними, типу “Вінницька влада”, “вороваті чиновники”, то тепер чітко б’є по меру і його оточенню, називаючи конкретні імена та прізвища. 

І третій гравець, який раптово з’явився в інформаційній повістці – Анатолій Шарій. Саме йому приписують створення гімну імені Моргунова. Адже, щойно з’явилося це відео у ФБ “Діти Моргунова”, тут як тут записує відео огляд цього “шедевру” і сам блогер. Та й взагалі, за останні три місяці пристальна увага Шарія дає чітко зрозуміти, що у його партії є бажання взяти участь у місцевих виборах. Або, як мінімум, зіграти на руку іншим згаданим вище двом спонсорам інформаційних атак.

І ми ще не бачили на що здатні такий потужний гравець як “Європейська Солідарність” та Слуги Народу. Чи не упустить можливості, приміром, Петро Порошенко насолити Володимиру Гройсману під час місцевих виборів? Чи візьме участь в інформаційних атаках і на чиїй стороні? Враховуючи давню “дружбу” Гройсмана і Порошенка – цілком можливо, що свої 5 копійок порхоботська армія точно захоче встромити. Кампанія “ЄС” зараз ведеться, але поки що вона більше схожа на пасивну чи то розвідувальну, але зовсім не на агресивну. В принципі, теж стратегічно. Доки одні борються з іншими, команда Петра Порошенка, як ті рятівники постануть на меських виборах. 

Ну і наостанок Зе Команда. Здається в штабі особливо і не претендують, в такому вигляді, на боротьбу за кріслом мера. Опитування показали, що вони провалилися по всій країні на місцевих рівнях, а це значить, що діяти потрібно іншим чином. Класична гра для них – не вигідна. Але, найголовніше в цій історі, що саме буде робити ця партія – адже саме вони задають тон боротьби і їхня пасивність свідчить або про байдужість або про дуже і дуже хитрі плани, які змінять хід гри для усіх гравців цієї шахівниці. 

Валерій Данченко

Рекомендуємо також почитати
×

Поринь у Хвилю. Тисни ЛАЙК!